Persbericht
‘Haute couture’
in uitvaartland
Nieuw uitvaartcentrum
9 juni decor voor ‘catwalk’
Eindhoven, 7 juni
2006 - Op vrijdag 9 juni vanaf 15.30 uur presenteert uitvaartorganisatie
DELA op bijzondere wijze de nieuwe DELA-kledinglijn. De modepresentatie
vindt plaats in het splinternieuwe uitvaartcentrum Breda, Tuinzigtlaan
41. Tijdens de modeshow zal de nieuwe kledinglijn door de eigen DELA medewerkers
op een professionele catwalk worden getoond. De gloednieuwe kledinglijn
is ontworpen door couturier Paul Schulten, ook wel bekend als dé
opvolger van mode-icoon Edgar Vos.
Het nieuwe uitvaartcentrum
is op deze dag een decor van show, dans en muziek en is voor iedereen
die dit feestelijke event wil bijwonen toegankelijk. Tijdens de modeshow
zal ook een terugblik in de tijd worden geworpen met behulp van oude videobeelden,
foto’s en ander archiefmateriaal.
Martin Kersbergen van DELA: “De laatste jaren staan in het teken
van grote veranderingen in de uitvaartbranche. Ook onze organisatie heeft
de laatste jaren niet stil gezeten, DELA gaat met haar tijd mee, ontwikkelt
en innoveert. Dit toont zich ook in de bedrijfskleding. Uitvaartmedewerkers
werden in het verleden nog wel eens geassocieerd met ‘zwarte kraaien’.
Dat beeld is inmiddels al lang achterhaald. De DELA medewerker nieuwe-stijl
mag gezien worden, en past perfect in het hedendaags tijdbeeld.”
Bekende couturier
en kledingproducent
Het nieuwe bedrijfskostuum van DELA is ontworpen door couturier Paul Schulten
die inmiddels zijn sporen heeft verdiend in de modewereld. Schulten heeft
onder andere voor Edgar Vos, Interface Fashion, Van Gils en Claudia Sträter
gewerkt. Tot halverwege de jaren negentig deed hij daarnaast de styling
van diverse televisieproducties waaronder het commentaar op de koninklijke
kledij bij het programma Blauw Bloed. Producent van de nieuwe kledinglijn
is Europees modehuis McGregor.
Kersbergen: “Paul Schulten heeft prachtige ontwerpen gemaakt waar
we ons als organisatie meteen goed in konden vinden. Zo is er bijvoorbeeld
veel aandacht besteed aan een specifieke vrouwelijke lijn in de dameskostuums.
Het is de eerste keer in de Nederlandse geschiedenis dat een modeontwerper
een kledinglijn heeft ontworpen voor een uitvaartorganisatie. Daar zijn
we best een beetje trots op.”
Uitvaartcentrum opent
deuren
Als locatie voor de modeshow is gekozen voor het nieuwe uitvaartcentrum
in Breda, Tuinzigtlaan 41. Kersbergen: “Het leek ons een mooie gelegenheid
om de presentatie van de nieuwe kledinglijn te combineren met de opening
van het nieuwe uitvaartcentrum. We zijn erg trots de prachtige nieuwe
DELA kledinglijn in deze bijzondere omgeving te mogen presenteren. De
nieuwe kledinglijn zal door de eigen medewerkers worden getoond. Op deze
manier willen we de medewerkers die vaak achter de schermen actief zijn
ook eens in het zonnetje zetten. Immers, de mensen die bij DELA werken,
maken de organisatie en zijn het gezicht van de organisatie.”
Over DELA
Ruim 100 vestigingen, zo’n 1.000 medewerkers en 2,7 miljoen verzekerden
maken DELA marktleider in de Benelux. DELA is een coöperatie die
mensen al bijna 70 jaar helpt met repatriëring, opvang, begrafenis,
crematie, nazorg en financiële diensten op deze terreinen. Als marktleider
is DELA sterk in beweging. DELA ontwikkelt nieuwe producten en diensten.
De organisatie groeit autonoom en door middel van overnames. Momenteel
veranderen de uitvaartcentra en crematoria in sfeervolle vestigingen en
op het hoofdkantoor wordt alles gereed gemaakt om optimaal te kunnen flexwerken.
|