Persbericht

 

Koen Wauters wordt gezicht van DELA

Zanger gaat Belgen overtuigen van nut uitvaartverzekering

Eindhoven, 18 mei 2006 - Zanger Koen Wauters wordt het nieuwe gezicht van DELA België. Dit heeft de van oorsprong Nederlandse uitvaartorganisatie bekend gemaakt tijdens een persconferentie in Gent. Het is de eerste keer dat een internationale bekendheid zich verbindt aan de reclamecampagne voor een uitvaartorganisatie. Tijdens de persconferentie bracht Koen Wauters het lied ‘Leef je leven’, dat speciaal voor de campagne is geschreven, als primeur ten gehore.

DELA is in België al geruime tijd actief als uitvaartverzekeraar. Met de overname van de Belgische Sophia Group eind vorig jaar heeft de uitvaartorganisatie de beschikking over een eigen verzorgingsapparaat. Met 2,7 miljoen verzekerden is zij Benelux- marktleider. Waar in Nederland echter een uitvaartverzekering even vanzelfsprekend is als een brandschadepolis, kiezen veel Belgen nog traditioneel voor het uit eigen zak betalen van een uitvaart als deze zich voordoet. Momenteel heeft slechts 8% van de Belgen een uitvaartverzekering.
Martin Kersbergen van DELA: “In de Belgische cultuur is voor ons nog veel te winnen. Niet alleen commercieel, maar als coöperatieve vereniging ook vanuit maatschappelijk oogpunt. Evenals in Nederland nemen ook in België uitvaartkosten toe. Hoe eerder zich men hier financieel op kan voorbereiden, hoe beter. Daarom starten we met een voorlichtings- en reclamecampagne.”

Familieman Wauters gaat Belgen overtuigen
De keuze van Koen Wauters als het gezicht van DELA België is weloverwogen.
Kersbergen: “We zijn trots dat een internationale bekendheid als Koen Wauters zijn naam aan onze organisatie wil verbinden. Koen Wauters komt over als een betrouwbaar en solide persoon die past bij de filosofie en uitstraling van onze organisatie. Hij fungeert als rolmodel voor veel jonge Belgische gezinnen. Koen Wauters is een echte familieman; hij is jong, bewogen met de wereld en begaan met zijn gezin. Op gezinnen willen wij met name onze campagne richten. Juist voor jonge mensen kan een uitvaartpolis veel zorgen uit handen nemen en geeft het emotionele zekerheid.”

Koen Wauters geeft primeur weg: ‘Leef je leven’
Tijdens de persconferentie is de nieuwe commercial voor het eerst getoond. Daarnaast bracht Koen Wauters als primeur een nieuw nummer ten gehore. Het lied ‘Leef je leven’ is speciaal geschreven ter gelegenheid van deze campagne. Mensen die een nieuwe polis afsluiten bij DELA België krijgen de exclusieve CD-single gratis thuis gestuurd. Vanwege de eenmalige uitgave heeft de CD-single het karakter van een collectors item. Als klap op de vuurpijl maken nieuwe polishouders kans op een ‘meet&greet’ met Koen Wauters tijdens een eenmalig gratis concert dat hij ter afsluiting van de campagne zal geven.