Persbericht
Koen Wauters wordt gezicht
van DELA
Zanger gaat Belgen overtuigen
van nut uitvaartverzekering
Eindhoven, 18 mei 2006 - Zanger
Koen Wauters wordt het nieuwe gezicht van DELA België. Dit heeft
de van oorsprong Nederlandse uitvaartorganisatie bekend gemaakt tijdens
een persconferentie in Gent. Het is de eerste keer dat een internationale
bekendheid zich verbindt aan de reclamecampagne voor een uitvaartorganisatie.
Tijdens de persconferentie bracht Koen Wauters het lied ‘Leef je
leven’, dat speciaal voor de campagne is geschreven, als primeur
ten gehore.
DELA is in België al geruime
tijd actief als uitvaartverzekeraar. Met de overname van de Belgische
Sophia Group eind vorig jaar heeft de uitvaartorganisatie de beschikking
over een eigen verzorgingsapparaat. Met 2,7 miljoen verzekerden is zij
Benelux- marktleider. Waar in Nederland echter een uitvaartverzekering
even vanzelfsprekend is als een brandschadepolis, kiezen veel Belgen nog
traditioneel voor het uit eigen zak betalen van een uitvaart als deze
zich voordoet. Momenteel heeft slechts 8% van de Belgen een uitvaartverzekering.
Martin Kersbergen van DELA: “In de Belgische cultuur is voor ons
nog veel te winnen. Niet alleen commercieel, maar als coöperatieve
vereniging ook vanuit maatschappelijk oogpunt. Evenals in Nederland nemen
ook in België uitvaartkosten toe. Hoe eerder zich men hier financieel
op kan voorbereiden, hoe beter. Daarom starten we met een voorlichtings-
en reclamecampagne.”
Familieman Wauters gaat Belgen
overtuigen
De keuze van Koen Wauters als het gezicht van DELA België is weloverwogen.
Kersbergen: “We zijn trots dat een internationale bekendheid als
Koen Wauters zijn naam aan onze organisatie wil verbinden. Koen Wauters
komt over als een betrouwbaar en solide persoon die past bij de filosofie
en uitstraling van onze organisatie. Hij fungeert als rolmodel voor veel
jonge Belgische gezinnen. Koen Wauters is een echte familieman; hij is
jong, bewogen met de wereld en begaan met zijn gezin. Op gezinnen willen
wij met name onze campagne richten. Juist voor jonge mensen kan een uitvaartpolis
veel zorgen uit handen nemen en geeft het emotionele zekerheid.”
Koen Wauters geeft primeur
weg: ‘Leef je leven’
Tijdens de persconferentie is de nieuwe commercial voor het eerst getoond.
Daarnaast bracht Koen Wauters als primeur een nieuw nummer ten gehore.
Het lied ‘Leef je leven’ is speciaal geschreven ter gelegenheid
van deze campagne. Mensen die een nieuwe polis afsluiten bij DELA België
krijgen de exclusieve CD-single gratis thuis gestuurd. Vanwege de eenmalige
uitgave heeft de CD-single het karakter van een collectors item. Als klap
op de vuurpijl maken nieuwe polishouders kans op een ‘meet&greet’
met Koen Wauters tijdens een eenmalig gratis concert dat hij ter afsluiting
van de campagne zal geven.
|